**** ^.^ ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLALLAH HIBARAKATU ^.^ WELCOME TO MY BLOG ^.^ THIS STORY IS ABOUT ME ^.^ ITS ABOUT MY LIFE ^.^****

Saturday, October 22, 2011

kenapa aku perlu bersedih??

kenapa aku perlu bersedih??


persoalan untuk diriku sendiri..knapa tiba-tiba kita boleh bersedih..kdang-kadang hati nih terasa kuat bila ujian datang

kuat diluar..tak nak orang tau yang kita nih sedang sedih..kadang-kadang terpikir kenapa nak sedih??

mesti ada orang cakap

"gila hati batu kau"


"tabah giler"


sedih?kalau aku la..kadang-kadang aku tabah hadapi benda tu..macam aku tau aku sakit tu..aku tak tau apa perasaan aku..

nak sedih?
nak menangis?

mula-mula tau aku sakit memang tersentap..tak sangkakan..kita normal sihat then cek doktor sakit kritikal..
memang tak tahu nak cakap apa spechless..
sedih sangat..tp tahan dalam hati..aku tak nak nampak lemah..

waktu aku tau aku sakit..aku buat medical cek up la nak masuk u..pergi pun dengan pekerja ayah aku cikyan..bila dah jumpa doktor then dia ckap camtu..aku tak tau nanti balik macam mana nak bagitau kat mak kat ayah..aku sedih..tapi aku tak boleh nak show dkat diorang yang aku sedih..sakit biasa-biasa tak pe jgak..ni sakit jantung tu..

waktu tu memang aku doa je kat allah s.w.t

ya allah tabahkanlah hatiku ini menerima ujianmu..sesungguhnya hambamu ini lemah..kuatkanlah hatiku


tak kan aku nak menangis meraung macam orang tak ada iman pulak..aku yakin ada hikmahnya..
tapi aku sedih tengok mak aku asyik menangis je sebab aku..walaupun dia tak nangis depan aku..riak muka nada aku boleh tau..

mula-mula admitted dekat wad hospital taiping biasa je la..waktu tu tak tau lagi kritikal sampai kena operate soon
waktu opoiment dekat ijn baru tau doktor tu ckap kritikal

aku waktu tu no feeling aku macam tak rasa apa-apa pun..waktu doktor tu cakap aku boleh senyum lagi
doktor tu cakap

ni dah kritikal ni dik kalau datang lewat memang tak boleh diselamatkan lagi

aku senyum j ar..xtau nak ckap apa xkan aku nak melalak macam dalam filem tu

ap doktor??kritikall??doktor tipu saya kew??doktor wat test lagi..kalau salahh saya saman doktor!!


orang x ada iman je nak mengamuk macam tu..dah memang takdir tertulis macam tu..redha je la doktor tu cakap kat aku

senyum lagi kamu.benda ni bukan main-main..maaf saya cakap memang maut

sentap trus aku..nganguk je la aku..admitted masuk ward waktu tu jgak..operation soon..aku pegi rabu kowt jumaat operation..mau tak terkejut mak aku..

then aku xberapa sihat so tangguh operation doktor sruh balik rumah rehat aku balik u nak belajar banyak sangat tertinggal kowt..bru 2 minggu..then nanti aku cuti 2 bulan..macam mne aku nak pick up alahai then aku amik keputusan tgguh lar

aku xtau macam mne nak sedih..aku pendam je..biar hati je rasa sakit..then ok..tp bila aku kne marah dgn someone sedih xtertanggung memang aku menangis semahu-mahunya..then lepas nangis rasa lega giler tak tau mcam mane nak gambarkan..

kita kadang-kadang boleh tahan kesedihan xnak menangis..kadang-kadang tu jgak la airmata senang sangat nak keluar..

bila hati nyh sakit sangat..sedihh sangat..tp tahan then kalau sembahyang mesti berjurai jugak

ya allah tabahkanlah hatiku..ujianmu sugguh berat..kenapa aku diuji begini..


lagu muhasabah cinta by edcoustic..kalau aku dengar,rasa macam nak mengalir air mata bermakna sangat


Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu



aku xnak persoalkan sebab semua ni ujian dri dia..mesti ada hikmahnya

menangislah..maybe boleh tenangkan diri..rasa puas bila dah menangis..lembutkan hati..renung balik kekhilafan diri..aku puas bila dapat menangis..rasa semua yang terbeban keluar melalui titisan air mata..

aku kalau nak menangis cari bilik air..ego xnak kasi orang nampak aku menangis..sebab memang hilang sakit tu..lega sangat2..nak menangis depan orang malu..kalau dah mata berair tu apa lagi toilet ar cari..tpi aku susah ar nak sembunyi muka kalau menangis..gle merah muka..hidung merah..mata merah..

jarang jugak nak menangis tapi bila someone kita suka buat kita sakit hati memang senang je nak mengalir air mata ni..plik betul kdang2 benda xptut pun nak sakit hati..alahai hati kenapa lah macamni...cengen deh aku
aku ada satu habit ar..aku memang sakit hati bila apa yang kita nak tau tak dikasi tau waduh waduh bikin panas dalam hati betul..lepas tu mula la nak marah2 nak touching bagai then nangis..isy pelik betul aku ni rasa nak gelak pun ada..macam x matang kan..tp tu la aku..

benda yang patut menangis xnak menangis benda yang xptut tu yang nak menangis..kenapa ea??

hati tolong jawabkan..aku pun xtau kenapa






sekiann~

1 comments:

sayangsinaselamanya said...

best !!

Post a Comment

 
© Copyright 2035 ++AkU pUnyA stOrY++
Theme by alynz